" Valójában a meztelen csiga nem is meztelen:éppen olyan amilyen.Állattársaival,köztük a nagymacskákkal együtt teljesen megfelel önnön entitásának.Mi,emberek aggatjuk rá a jelzőt.Hímoroszlán,leopárd,tigris.Mintha a természet fenségességéből képviselnének,láttatnának valami eredeti szépséget,tisztaságot.Szuggesztív hármas!S még mennyi-mennyi más képzet társítását engedik meg nézőiknek.Azt viszont,ugye kevesen gondoljuk,hogy meztelenek.Pedig hát - első megközelítésben - azok.Aktfotót mégsem készíthet róluk senki.Amúgy persze nem is igazán meztelenek,aminthogy mezesek sem:így természetesek.Az éticsigának van ugye háza,ám ruhája neki sincs.Fentiek értelmében,ha kibújik "lakhelyéből",akkor sem készülhet róla aktfotó - s ez a második megközelítés.Az öltözködés ( nem pusztán az éghajlati-időjárási viszonyok miatt ) civilizatorikus találmány,amint az emberi meztelenségünkhöz való társadalmi,illetve személyközi viszonyulásunk is az (kulturális szokások,magatartási konvenciók,tabuk,szabadosságok stb. ).
A test-így tartották - a " bűnös vágyak edénye".Következésképpen vele foglalkozni súlyos vétség.Az aktfotográfia,miközben más művészetekhez hasonlóan a saját esztétikai ideáljait kereste,voltaképpen végigjárta képzőművészeti elődeinek útját.Rájuk emlékeztető módon teremtette meg a maga klasszikus mércéjét: a festőies fotót....
...Napjainkban szinte minden fotográfiai irányzat,számos stílus él,eleven... "
/ Féjja Sándor /